1 December

Ja då kan man bara börja nedräkningen till julafton för idag är det ju som sagt 1 december!!
Började dagen med att kliva upp klockan 06.20 för att ge katten mat, sedan gick jag och la mig igen och sov enda till kvart över nio, så skönt! Tyskan var nämligen inställd (jobba på valfri plats utan närvaro) därav denna underbara sovmorgon. Antar att det börjar märkas att jag gillar att sova hehe ;)
Hade lite geografi och sedan började uppmärsammandet av HIV/ AIDS. Eftersom det är Internationella aidsdagen idag så hade några lärare anordnat schemabrytande aktiviteter för oss i sp2 och sp3 för att uppmärksamma det. Vi fick börja med att att lyssna på allmän information och fakta om sjukdomen och sedan se en film som FN i samarbete med MTV gjort för uppmärksamandet. Tyvärr kunde jag bara vara kvar och se ungefär halva filmen, eftersom jag skulle iväg på luciarep. Ja, jag är med i skolans lucatåg osv. för att jag tycker det är så mysigt med luciafirandet (haha, nörd). Efter repet så var jag tvungen att sticka = missade resten av HIV/ AIDS- temat, men fick i alla fall Röda Bandet och en annan symbol som verkligen var rörande.. Ni kan få ser bilder senare om hur de ser ut och vad det är.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Nu har jag nyss kommit ur duschen och tänkte försöka hitta lite motivation till att plugga, känner att den är långt borta just nu. Oh jusste har ju en massa tyskaglosor tills imorgon :O kvällen är räddad......
Ciaoooo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0