Bitch? No, not me.

Vilken dag. Började med ööööööösregn, sådär mycket att man börjar oroa sig för översvämning. Dock lyckades jag få skjuts till skolan, ibland har man bra tur! Hade en lektion - matte - som kändes bra onödig. Hade missat bussen precis så vandrade till bibiloteket för att sätta mig vid en dator och kolla när nästa 609 gick, lite facebook, aftonblandet osv. När jag tänkte logga ut så kom det två killar fram till mig och började försöka göra sig förstådd (de kunde inte mycket svenska) och tillslut fattade jag att de ville kolla busstiderna. Efter ha avslutat den fåordiga konversationen med killarna som precis missat bussen gick jag och fixade mig en busscheck. Började sedan vandra sakta mot solbacka för att ta 609:an hem, men så fick jag en idé! Funderade på en buss som brukat gå förra året vid just exakt den här tiden fast vid busshållplatsen vid eon. Ringde ett samtal som rådde mig att testa, dock velig som jag är stannade jag på håll och såg ingen buss komma, men så plötsligt kom det en buss! Så jag sprang över parkeringen, genom de vatten fyllda dikena och fram till bussen som tog mig enda hem. Väl hemma blev det fika, städning, byta sängkläder, några omgångar biljard, middag och en dusch. Ikväll blir det chill med SATC och mysa i en nybäddad säng, medan det imorgon vankas att spendera natten i en sovsäck.

Teenager Post

En tyska- och en svenska inlämning senare, nu blir det chillmode on!

Whaaaaaaaat's Up?

Inte mycket kan jag säga. Slappar och njuter av mitt lugna schema, som kanske egentligen är lite för lugnt? Kanske är dumt och säga så, för vem vet vad som kan hända?

Sthlm Del 2

Sthlm Del 1

Carpe Fucking Diem

I fredags tog vi snabb tåget kl.18.00 från Sundsvalls Tågstation och jag som gillar att åka buss tyckte det var ännu bättre att åka tåg. Ett helt perfekt sätt att ta sig fram på! Med endast några få minuters försening kom vi fram till Stockholm vid 22.00 där vi tog en förbeställd taxi till hotellet. Vi bodde på Östermalm på ett Best Westernhotell på Klaravägen(?). Väldigt fint hotell och sköna sängar, MEN det bästa var ju såklart hotellfrukosten!

Så på lördagen klev vi upp i god tid för äta,äta,äta frukost. Gud så gott det var. Vid tio halv elva begav vi oss ut i staden i det mycket fina vädret, först promenerade vi till Centralstation för att lösa ut Stockholmskorten. Efter det satt vi oss och tog en fika i ett av fiken på stationen och planerade dagen. Fiket hade de mest goda chokladbollarna jag någonsin ätit!

Sedan tog vi oss an Gamla Stan och vandrade förbi Det Kungliga Slottet, supermysigt! Åkte Djurgårdsfärjan ut till Djurgården, vandrade upp till Vasamuséumet och beskådade ett mästerverk. Verkligen unikt!
Blev en tur till Gröna Lund och strosa omkring, gick i Lustiga Huset, fick mig en enorm sockervadd och tittade på repet inför Sommarkrysset. Såg Darin och nån grupp jag inte kommer ihåg namnet på uppträda. Tog Djurgårdsfärjan tillbaka och började jakten på en lämplig restaurang och hamnade tillslut på Restaurang Prinsen på Östermalm. Gudomlig mat, bra service och jätte mysigt! Efter att ha avnjutit en Steak Minute på deras uteplats vandrade vi hemåt mot hotellet. Kom hem till halv tio, så vi var ute och gick nästan konstant i 11timmar vilket kändes i benen, men det var helt klart värt det!

Söndagen klev vi också upp skapligt för att hinna njuta av frukosten och cheka ut innan tolv, sedan bar det av mot Central Station (i taxi denna gång). Då var vädret inte alls på topp, regnigt och molnigt, så istället för att shoppa ute i staden så blev det shopping på Central Station. Till mig själv köpte jag en nyckelring på DesignTorget med texten "Carpe Fucking Diem" och sedan ett halsband på Ur&Penn. Tog senare tåget 14.23 mot Sundvall och denna gång i första klass!

Haft en oförglömlig helg med flera nya upplevelser. Tack så jätte mycket alla inblandade för denna Stockholmstripp!

Idag, måndag, var tyskan "inställd". Hade fått ett mail av läraren (på tyska) att vi fick arbeta på valfri med att skirva en text: Mein Sommer. Så jag svarade naturligtvis med ett mail på tyska och hoppas att det blev någelunda rätt med alla verb, adjektiv osv. Detta innebar att jag fick en ännu längre sovmorgon, började då istället 10.50 men en svenska lektion där vi arbetade med argumentation. Cyklade förresten till skolan.. i motvind, med träningsvärk och mot klockan. Hade turen att hinna precis! Sedan visade det sig att vi flyttat vår mentorstid till idag kl.14.45. Så då fick jag ett hål på nästan två timmar, så jag cyklade in till Vivsta för fika. När jag kom tillbaka så visade det sig att vi inte skulle ha någon mentorstid eftersom att någon hade tagit våran sal. Detta resulterade i att jag fick cykla hem och har suttit och skrivit detta långa inlägg.

Lånade bilden och det är alltså bara den översta jag köpte.

Också detta halsband!

Kommer turistbilder senare!

Stockholm i mitt hjärta

Hemma nu efter en fartfylld helg!
Berättar mer sedan, då det också kommer mer bilder!

Kanske den största sockervadden jag någonsin sett (och fått äta).

I'm so happy

Fick mig en väldans trevlig överraskning igår kväll. Jag ska nämligen få åka till vår kära huvudstad Stockholm över helgen!!!!! Jag är ju tjejen som aldrig har åkt tåg (vad jag kan minnas) och bara har ett starkt minne från ha varit i Stockholm, så detta kommer bli askul!

Ska ta mig en dusch, äta lite frukost/lunch och sedan packa ihop lite grejer inför helgen. Har bara matte och lite mentorstid på skolan idag. Lär inte bli någon uppdatering under helgen då jag ska njuta av fint sällskap, hotellfrukost och kanske en tripp på Grönan.

See you next week!

Älskar dig kompis! ♥

I Don't Want To Be

Sitter och skriver på min loggbok för projektarbetet och känner mig som en sjökapten. Har dock fått en ny idé om ett projektarbete som skulle vara intressant. Nämligen att ta reda på/visa hur en rättegång går till och kanske få möjlighet att besöka en riktig rättegång i mindre skala. Skulle vara extra intressant eftersom jag strävar efter att bli advokat någon gång i framtiden. Fast samtidigt har jag ju den här idén om Humanitära Organisationer som känns väldigt lovande. Svårt det här, man ska ju liksom lägga ner 100 timmar på det här arbetet och då vill man ju att det ska vara kul och inspirerande såväl för mig som för de eventuella åhörarna som kommer lyssna på slutproduken.

Börjar 12.20 idag vilket känns väldigt soft. Kan inte säga att skolschemat är speciellt fullspäckat, men det är väl för att vi på övrig tid ska jobba med just projektarbetet.

Ska fixa mitt schema litegrand och skriva in när/var/hur jag ska använda mina håltimmar på bästa sätt. Vore ju grymt om jag blev klar med största delen av projektarbetet innan jul. Sedan ska jag ju sätta in lite tid för motion också, nu när jag inte har någon idrott på skolan längre. Idagsläget ser det ut att bli simning en gång i veckan när simhallen öppnar och sedan powerwalks/ joggning i elljuspåret.

Nu tänkte jag sätta mig ute i solen och läsa lite innan det är dags att rulla iväg till skolan.
Ciao!

You Know

Chillmode

Lata dagar i skolan som mest består av planering och flummande. Skönt. Hemma likaså, förutom planeringen då förstås. Ett par SATC avsnitt sedda, några vägmärkestester klara och en bra bok är påväg mot sitt slut. Ja, man kan inte klaga precis.

Har då ingen aning om vad de sjunger om, men är ju rätt bra flow och rythm.

Goody

Kirrade nyss B-fasen och känner mig nöjd!!!
Är även nöjd med höstterminens schema och så tror jag att jag har en fungerande plan på vad jag ska ha för projektarbete. Brabrabra!

Up and Away

Rullar iväg mot ännu en skolstart i mitt artonåriga liv!

Back in School

Sunday

Birsta i fredags var lyckat, fick både skratta och prata av mig samtidigt som x antal plagg fick följa med mig hem för en rimlig slant.

Lördag var en helt okej dag det med, där kvällen tillbingades med Anna nere i Lögdö, myysigt!

Idag är det söndag och sista dan på sommarlovet. Vädret är sämst och jag skulle verkligen vilja ha en veckas sommarlov till.. åtminstonde. Fast det blir kanske kul? Det är ju faktiskt bara ett år kvar på gymnasiet och tills man tar studenten. Helt sjukt vad tiden har gått snabbt.

Friday

Ännu en dag med sol!! Tänk att jag fick som jag ville med vädret för en gångs skull. Lär väl bli att lata sig i solen tills man ska iväg igen. Den här eftermiddagen/kvällen blir det birsta med Anna. Lär bli supertrevligt som vanligt!

Volleybollhäng

Har haft en väldigt bra dag måste jag säga! Legat i solen större delen av dagen och försökt fått lite färg på kroppen medans jag börjat på en ny bok.

Vid halv sex cyklade jag iväg mot Tallnäs för en grill- och volleybollkväll med Albina, Reina och hennes brorsa. Hade trevligt, åt marshmallows och sandade ner oss! Kom ett gäng killar som senare var med och spelade volleyboll med oss, själva spelandet gick väl sådär men det var väl rätt så underhållande! Kvällen avslutades såklart med en cykeltur hemmåt och det var riktigt härligt väder. Kom hem med ett par skor fylllda med sand och ett leende på läpparna.

Sleep Tight!

Sista gången för i år...

Idag tog man det sista doppet i lögdesjön för i år! i alla fall om man tittar på vädret och temperaturerna framöver.. härligt uppfriskande var det i alla fall så här på kvällskvisten

Goodnight

SATC & Prommis

Fick ett sms från posten idag att ett paket från CDON väntade på Ica Andersson. Så blev en cykeltur att hämta det idag, riktigt härligt! Nu har jag massor av Sex and the City att se fram emot under hösten och vintern som kommer och i en fin låda dessutom.

Har pluggat en del körkortsteori och njutit av solen så länge inte de där hemska flygmyrorna kom och ville göra sällskap. Sprutade vatten på dem, men de ville ändå inte försvinna (jag är ingen djurplågare)..

Sedan på kvällskvisten blev det en cykeltur till elljusspåret för en promenad med Reina, härligt! Väldigt fint väder för en kvällspromenad och så hittade vi lite hallon som belöning för att vi varit duktiga. Hihi.

Nu ska jag mysa framför teven! Ciao!

Life's an adventure

I Can Do It

Ni vet känslan när det är något man tänkt göra, men att man har gått och dragit ut på det alldeles för länge?
Känslan när man väl tar tag i en sådan sak är oövervinnlig. Man har då på något sätt vunnit över sig själv och blivit lite starkare.

Sunny

So, sol ,sol älskade sol, du gjorde min dag.

Morning

Paulo Coelho

Mohahahahahahaha! Jag har fått hem min externa hårddisk jag beställde i fredags kväll, och direkt i postlådan dessutom! Så nu ska här läggas över bilder, är dock lite rädd om nu något skulle hända med den och allt skulle försvinna... Man kanske skulle satsa lite pengar på att framkalla lite bilder då och då från vissa speciella eller mindre speciella händelser och sedan låsa in de i ett brandsäkert kassaskåp eller liknande?

Den som lever får se.

Börjat på en ny bok som verkligen är härligt bra! Omslaget kanske inte ser så lockande ut men det är verkligen en feel- good bok för dig som gillar att drömma dig bort ibland!

Remember the name

10 things I hate about you

Det ordnar sig alltid. Någon gång.

Kyckling sallad till middag och Marabou Non Stop till efterrätt! Mums!

Check

WIHHHHHHHHHHHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!

Jobbat sommaren 2012 - check!

Jag har nu officiellt sommarlov! Gjort mitt sista pass, lämnat in nycklarna och sagt farväl. Känns ändå på något sätt tomt att lämna sin arbetsplats med alla fina arbetskamrater man jobbat med hela sommaren, men vi lär ju ses snart igen på vår egna lilla fest!

Happyhappyhappy!

The Final Countdown

Ett pass kvar nu!!!!!!! Och jag har sovmorgon imorgon och börjar inte förrän åtta, vilken lyx!

Rullat på som vanligt men slutade lite extra bra på jobbet. Åkt nämligen med bossen på domus (ja, jag vet att det nu mer kallas coop) och köpte tårta! Typ en avslutningstårta för att de flesta av oss sommararbetare slutar jobba efter söndag :) Gott var det och mycket skratt blev det, mest om hurvida vi alla som har jobbat ska göra nån sorts aktivitet i höst. En sorts kick-off fast tvärtom! Kul låter det i alla fall, bara jag slipper paintball och gokart heeh.

När jag kom hem glassade jag väl bara på, läste ute i solen i timmar och blev sedan bjuden på tjockismat - sibylla.

Hare bra hej!

Tacatá

Helt okej dag med jobb osv. men inte så okej väder. Kan vi få lite värme och sol tack! Nästa vecka då jag är ledig måste det bara bli fin fint väder annars.. Två jobb pass kvar nu bara!  Wihoo!

Stan

Haft en underbar dag på stan med Reina idag. Väl behövligt. Blev inga större inköp fast än det kliade i fingrarna när man gick runt bland reorna, men klockan jag visade på bild igår blev min! Så blev det ju middag på Donken bestående av McChicken & Co till varmrätt och McFlurry Marängsviss till efterrätt. Härligt gott!

Om ditt hjärta slår

Shoppingsugen

Har kirrat A- fasen på teorin och känner mig riktigt nöjd. Ett litet steg för er, men ett stort steg för mig.

Ska agera big spender den sista tiden av lovet och unna mig saker nu när jag har varit duktig och jobbat. Tänkte beställa dessa saker på CDON:

Sedan så ska jag in till stan imorgon med Reina och med lite tur hittar vi en fotoaffär där jag kan framkalla korten från min engångskamera.

Så har jag ju även ett birstabesök inbokat sista helgen av sommarlovet och då blire till att shoppa loss. Längtar hihi.

Är sugen på en klocka i denna stil:

Och ett par svarta jeans och några snygga toppar till det och jag är nöjd. (++++ choklad)

Hotter than fire

Tjillevippen! Har jobbat några pass igen så imorgon vankas det ledighet. Härligt! Sedan har jag bara tre jobbiga morgonpass kvar och sedan är det finito med jobb.

Nu ska jag ta en bulle. Hejdå.

BILDER

Ursäktar att det är himla mycket bilder på mig, men mitt resesällskap ville inte vara med på bloggen vilket jag respekterar.

The Roadtrip

Det är nu det händer. Så varning för ett långt inlägg.

Det hela började i onsdags då jag jobbade förmiddag. Blev upphämtad efter jobbet och surrade fast cykeln på cykelstället på bilen (o ja det var drygt att cykla till jobbet när jag började halv sju). Åkte och åt hemmagjord mat och pakade in allt man måste ha för att campa i bilen och sedan rullade vi iväg. Jag har grymt taskigt lokalsinne så jag lär inte kunna beskriva platserna jag varit på så bra och ibland kanske inte ens kunna skriva namnet. Vi rulllade och rullade i alla fall ett bra tag tills det att vi kommit till Ullånger där vi hade turen att få campa i en liten båthamn helt gratis. Vi skulle nämligen ta båt ut till Ulvön dagen efter. Så vi reste tältet, rullade ut sovsäckar&liggunderlag och satte igång grill och triangelköket för att laga lite middag. Hade dock lite otur med vädret när vi skulle äta då det började regna och bänkarna som fanns i hamnen inte hade några parasoll. Så vi blev lite blöta om man så säger, men mätta i alla fall.

*Ohhhhhhhhhhhhhh nu åskar det här i detta nu, hoppas internet håller....*

Senare kom solen fram och det blev en fin solnedgång. Vi myste på med godis och kröp in i tältet och spelade lite kort för att senare lägga oss till rätta för lite sömn. Vaknade av alarmet dagen därpå, fixade frukost, åt frukost, diskade, började packa ihop tält osv. och göra iordning en väska med förnödigheter inför dagens utflykt. Båten gick halv tio från hamnen och det tog två timmar för att komma ut till Ulvön, då vi hämtade upp passagerare i både Docksta och Mjällom. Fick sedan tre och en halv timme till förfogande att tillbringa på ön tills dess att båten skulle gå tillbaka. Vi vandrade runt och tittade på alla gulliga hus och tomter, lagade iordning lite mat på en fin rastplats med spritköket och åt glass. Gick in på en liten loppis där jag fyndade en söt blus för ynka 40riksdaler som såg oanvänd ut (bild kommer sedan). Njöt av ölivet och det fina vädret helt enkelt!

När vi kom tillbaka till bilen efter båtfärden vid fem satte vi kurs på att hitta någonstans att tälta under natten. Efter många mil och många timmar hittade vi till slut en idyllisk plats där vi fick tälta för markägaren. Det låg i Näsvik i en vik med en sandstrand och jättefin utsikt. Mös på hela kvällen och vaknade mindre stel än föregående natt fast regnade gjorde det.

Fixade med allt innan vi kom iväg för att åka till Mannaminne i Nordinggrå. Det var ett ställe med massa gamla saker från olika delar av världen (bilderna säger mer) som vi besökte. Efter att ha strosat runt där styrde vi bilen hemmåt. Hittade en loppis påvägen som hade rea 50% på alla loppissaker haha. Rea på loppis är inte dåligt. Hittade en fin väska i alla fall som jag fick för ynka tio kronor!

När vi väl kom "hem" blev det skönt med en dusch och lite mat. Sedan blev en tur på Kävsta Camping för lite minigolf (jag förlorade stort), ett besök på Brofesten också blev man bjuden på en tacos tallrik!

Igår (lördag) jobbade jag eftermiddag som sagt och idag jobbade jag förmiddag. En veckas jobb kvar nu, tagggggga.

Det var väl det, mysigt hur som helst och är tacksam mot alla inblandade även om det blev tjafsigt ibland.

Bilder kommer när jag lyckats samla in från allas olika mobiltefefoner.

Ciao!

Home sweet home

Hemma nu efter roadtrip och ett jobbpass idag. Nu ska jag slappa och se lite film, berättar mer om min fantastiska resa nån annan dag också kommer det massor av bilder!