The Roadtrip

Det är nu det händer. Så varning för ett långt inlägg.
 
Det hela började i onsdags då jag jobbade förmiddag. Blev upphämtad efter jobbet och surrade fast cykeln på cykelstället på bilen (o ja det var drygt att cykla till jobbet när jag började halv sju). Åkte och åt hemmagjord mat och pakade in allt man måste ha för att campa i bilen och sedan rullade vi iväg. Jag har grymt taskigt lokalsinne så jag lär inte kunna beskriva platserna jag varit på så bra och ibland kanske inte ens kunna skriva namnet. Vi rulllade och rullade i alla fall ett bra tag tills det att vi kommit till Ullånger där vi hade turen att få campa i en liten båthamn helt gratis. Vi skulle nämligen ta båt ut till Ulvön dagen efter. Så vi reste tältet, rullade ut sovsäckar&liggunderlag och satte igång grill och triangelköket för att laga lite middag. Hade dock lite otur med vädret när vi skulle äta då det började regna och bänkarna som fanns i hamnen inte hade några parasoll. Så vi blev lite blöta om man så säger, men mätta i alla fall.
 
*Ohhhhhhhhhhhhhh nu åskar det här i detta nu, hoppas internet håller....*
 
Senare kom solen fram och det blev en fin solnedgång. Vi myste på med godis och kröp in i tältet och spelade lite kort för att senare lägga oss till rätta för lite sömn. Vaknade av alarmet dagen därpå, fixade frukost, åt frukost, diskade, började packa ihop tält osv. och göra iordning en väska med förnödigheter inför dagens utflykt. Båten gick halv tio från hamnen och det tog två timmar för att komma ut till Ulvön, då vi hämtade upp passagerare i både Docksta och Mjällom. Fick sedan tre och en halv timme till förfogande att tillbringa på ön tills dess att båten skulle gå tillbaka. Vi vandrade runt och tittade på alla gulliga hus och tomter, lagade iordning lite mat på en fin rastplats med spritköket och åt glass. Gick in på en liten loppis där jag fyndade en söt blus för ynka 40riksdaler som såg oanvänd ut (bild kommer sedan). Njöt av ölivet och det fina vädret helt enkelt!
 
När vi kom tillbaka till bilen efter båtfärden vid fem satte vi kurs på att hitta någonstans att tälta under natten. Efter många mil och många timmar hittade vi till slut en idyllisk plats där vi fick tälta för markägaren. Det låg i Näsvik i en vik med en sandstrand och jättefin utsikt. Mös på hela kvällen och vaknade mindre stel än föregående natt fast regnade gjorde det.

Fixade med allt innan vi kom iväg för att åka till Mannaminne i Nordinggrå. Det var ett ställe med massa gamla saker från olika delar av världen (bilderna säger mer) som vi besökte. Efter att ha strosat runt där styrde vi bilen hemmåt. Hittade en loppis påvägen som hade rea 50% på alla loppissaker haha. Rea på loppis är inte dåligt. Hittade en fin väska i alla fall som jag fick för ynka tio kronor!
 
När vi väl kom "hem" blev det skönt med en dusch och lite mat. Sedan blev en tur på Kävsta Camping för lite minigolf (jag förlorade stort), ett besök på Brofesten också blev man bjuden på en tacos tallrik!
 
Igår (lördag) jobbade jag eftermiddag som sagt och idag jobbade jag förmiddag. En veckas jobb kvar nu, tagggggga.
 
Det var väl det, mysigt hur som helst och är tacksam mot alla inblandade även om det blev tjafsigt ibland.
 
Bilder kommer när jag lyckats samla in från allas olika mobiltefefoner.
 
Ciao!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0