Carpe Fucking Diem

I fredags tog vi snabb tåget kl.18.00 från Sundsvalls Tågstation och jag som gillar att åka buss tyckte det var ännu bättre att åka tåg. Ett helt perfekt sätt att ta sig fram på! Med endast några få minuters försening kom vi fram till Stockholm vid 22.00 där vi tog en förbeställd taxi till hotellet. Vi bodde på Östermalm på ett Best Westernhotell på Klaravägen(?). Väldigt fint hotell och sköna sängar, MEN det bästa var ju såklart hotellfrukosten!
 
Så på lördagen klev vi upp i god tid för äta,äta,äta frukost. Gud så gott det var. Vid tio halv elva begav vi oss ut i staden i det mycket fina vädret, först promenerade vi till Centralstation för att lösa ut Stockholmskorten. Efter det satt vi oss och tog en fika i ett av fiken på stationen och planerade dagen. Fiket hade de mest goda chokladbollarna jag någonsin ätit!
 
Sedan tog vi oss an Gamla Stan och vandrade förbi Det Kungliga Slottet, supermysigt! Åkte Djurgårdsfärjan ut till Djurgården, vandrade upp till Vasamuséumet och beskådade ett mästerverk. Verkligen unikt!
Blev en tur till Gröna Lund och strosa omkring, gick i Lustiga Huset, fick mig en enorm sockervadd och tittade på repet inför Sommarkrysset. Såg Darin och nån grupp jag inte kommer ihåg namnet på uppträda. Tog Djurgårdsfärjan tillbaka och började jakten på en lämplig restaurang och hamnade tillslut på Restaurang Prinsen på Östermalm. Gudomlig mat, bra service och jätte mysigt! Efter att ha avnjutit en Steak Minute på deras uteplats vandrade vi hemåt mot hotellet. Kom hem till halv tio, så vi var ute och gick nästan konstant i 11timmar vilket kändes i benen, men det var helt klart värt det!
 
Söndagen klev vi också upp skapligt för att hinna njuta av frukosten och cheka ut innan tolv, sedan bar det av mot Central Station (i taxi denna gång). Då var vädret inte alls på topp, regnigt och molnigt, så istället för att shoppa ute i staden så blev det shopping på Central Station. Till mig själv köpte jag en nyckelring på DesignTorget med texten "Carpe Fucking Diem" och sedan ett halsband på Ur&Penn. Tog senare tåget 14.23 mot Sundvall och denna gång i första klass!
 
Haft en oförglömlig helg med flera nya upplevelser. Tack så jätte mycket alla inblandade för denna Stockholmstripp!
 
Idag, måndag, var tyskan "inställd". Hade fått ett mail av läraren (på tyska) att vi fick arbeta på valfri med att skirva en text: Mein Sommer. Så jag svarade naturligtvis med ett mail på tyska och hoppas att det blev någelunda rätt med alla verb, adjektiv osv. Detta innebar att jag fick en ännu längre sovmorgon, började då istället 10.50 men en svenska lektion där vi arbetade med argumentation. Cyklade förresten till skolan.. i motvind, med träningsvärk och mot klockan. Hade turen att hinna precis! Sedan visade det sig att vi flyttat vår mentorstid till idag kl.14.45. Så då fick jag ett hål på nästan två timmar, så jag cyklade in till Vivsta för fika. När jag kom tillbaka så visade det sig att vi inte skulle ha någon mentorstid eftersom att någon hade tagit våran sal. Detta resulterade i att jag fick cykla hem och har suttit och skrivit detta långa inlägg.
 
Lånade bilden och det är alltså bara den översta jag köpte.
 
Också detta halsband!
 
Kommer turistbilder senare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0