Bitch? No, not me.

Vilken dag. Började med ööööööösregn, sådär mycket att man börjar oroa sig för översvämning. Dock lyckades jag få skjuts till skolan, ibland har man bra tur! Hade en lektion - matte - som kändes bra onödig. Hade missat bussen precis så vandrade till bibiloteket för att sätta mig vid en dator och kolla när nästa 609 gick, lite facebook, aftonblandet osv. När jag tänkte logga ut så kom det två killar fram till mig och började försöka göra sig förstådd (de kunde inte mycket svenska) och tillslut fattade jag att de ville kolla busstiderna. Efter ha avslutat den fåordiga konversationen med killarna som precis missat bussen gick jag och fixade mig en busscheck. Började sedan vandra sakta mot solbacka för att ta 609:an hem, men så fick jag en idé! Funderade på en buss som brukat gå förra året vid just exakt den här tiden fast vid busshållplatsen vid eon. Ringde ett samtal som rådde mig att testa, dock velig som jag är stannade jag på håll och såg ingen buss komma, men så plötsligt kom det en buss! Så jag sprang över parkeringen, genom de vatten fyllda dikena och fram till bussen som tog mig enda hem. Väl hemma blev det fika, städning, byta sängkläder, några omgångar biljard, middag och en dusch. Ikväll blir det chill med SATC och mysa i en nybäddad säng, medan det imorgon vankas att spendera natten i en sovsäck.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0