Första advent

Innan jag berättar om dagen som varit idag, så kan jag kanske dra en kort sume av vad jag gjorde igår.
Jag vaknade, satte in julgardiner i kök och vardagsrum, målade fönsterbräda och var ute och gick med Cora.
Så, idag fixade pappa och jag till julkänslan med att ta fram alla adventsstakar, äta gröt, julvörtsmacka m skinka och ett ägg till lunch. Tyckte även att det var väldigt roligt att första snön kom idag lagom till fösta advent och allt. Idag blev alltså den första dagen som Cora fick träffa på snö. Och hur tog hon det då? Jo hon åt snön och slickade på den, och sprang runt och var galen och glad som vanligt vilket känns som en lättnad, eftersom jag då vet att hon inte har något emot att vara ute hela dagen i morgon i den! Idag var det även valpkurs! Vi gick inne i stan idag, mitt bland folkmängden som var inne på skyltsöndagen. Men Cora klarade av folkmassorna bra, vilket gjorde mig väldans glad, tyvärr så funkade hon inge bra med hästen som drog runt alla barnen där inne idag, men det antar jag är något vi får träna vidare på!första dagen i snön


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0