Hatar bussar

Haft det fullt upp men ändå inte idag -->
Tyska - check,
Psykologiinlämning - check,
Engelskaredovisning - check,
Väntat på buss i nästan två timmar - check,
Död telefon - check,
Börjat med middagen - check.
------------------------------------------------------------------
Ja, som ni ser har jag haft väldigt fullt upp. Vill tillägga att jag hatar din tur och att jag är så beroende av bussarna för att ta mig någonstans. För idag slutade jag tjugo över ett - perfekt att ta tjugo i två bussen tänkte jag. Klockan blev tio i två, två och så kom bussen som skulle in till stan, sedan insåg jag att bussen inte skulle komma. Men då var klockan typ fem över två när jag tappat hoppet, så jag väntade på tjugo i tre bussen istället. Klockan blev tjugo i tre, kvart i tre, tio i tre, fem i tre, tre, men det kom ingen buss nu heller och det började bli lite kallt efter att ha stått och väntat på bussen i en och en halv timme. Så kom jag på att med lite tur så borde plussbussen gå igenom sörberge vid kvart över tre. Så jag traskade dit med mitt sista hopp och med en mobil som hade näst in till slut på batteri och den kom! Tredje gången gillt!
När jag kom hem blev det en kopp varm oboy och sedan började jag lite smått med middagen. Nu sitter jag här och väntar på att kycklingen ska bli klar i ugnen. Får se vad som händer senare :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0