Fullt upp :))

Hej alla glada! Känner att detta kommer bli ett rätt långt inlägg, vill bara förvarna er liksom.
Igår morse (fredag) klev jag upp lite extra tidigt (06.20) för att ta 609 in till stan, för att sedan ta buss nr. 2 till Nacksta. Måste avslöja att det var faktiskt första gången jag åkte stadtsbuss i stan, lite efter kanske.. men i alla fall kom hela min klass slutligen fram till Rättspsykiatriska Regionskliniken efter att ha bestigit en lååång backe.
Där fick vi sedan gå in i en separat byggnad till själva rättspsyk, där vi fick sitta i ett konferensrum för att lyssna på föreläsningen. Killen som föreläste var duktig och berättade så att det blev intressant. Vi fick höra om allt från historik till hur det fungerar idag, mycket intressant!
När allt var klart så tog vi bussen till navet och slutligen bussen tillbaka till skolan där vi fick skynda att äta lite lunch innan engelskan började. Under engelskan så hade vi mest gramatik och lite mentorstid eftersom vi missat den pga studiebesöket. Jag åkte senare hem tog det lugnt och hjälpte till litegrand med maten. Vi fick planka, mumsigt!! För er som inte vet vad det är, här kommer en bild från google:
Efter middagen så gjorde jag mig iordning för att gå på en riktig hockeymatch för första gången i mitt liv. För att bo i Timrå låter det nog hemskt att aldrig varit och sett Timrå IK spela live, men så är det. Vi hade nämligen fått gratis biljetter från skolan, eftersom den firar 30år nästa vecka. Så jag gick tillsammans med Reina och Ehab och det var riktigt kul måste jag säga! Det började 19.00 och vi hade fått sittplatser - rad 2 - så man såg väldigt bra, men måste medge att jag blev lite rädd för vissa männsikor som verkligen tog matchen/ spelet på allvar haha. Jag hann tyvärr inte se klart hela matchen, utan bra typ två perioder detta pga av mycket tufft spel med fula tacklingar osv. så första perioden tog 50 minuter med alla avbrott. När jag gick stod det 2-2 och var riktigt spännande, var tvungen att hinna med bussen vid nio hem, men Reina smsade hur det slutade när matchen var slut: 5-3 till Timrå!! :) Ja, det var min gårdag det, härlig fredag!
Idag (lördag) har jag hållt på och städat (när jag skriver städar så menar jag inte bara mitt rum, utan jag och brorsan tar nedervåningen en gång i veckan) och julpyntat på rummet litegrand - här kommer bildbevis:
Min lilla julgran :)
Tomte
Kanske inte så mycket, men det räcker för mig. Nu ska jag duscha, fixa med middag och sedan blir det lusskattsbak :)) Det är ju så himla gottt med lussekatter, ni får se resultatet sen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0