En mycket intressant dag!

Böjade morgonen med att ha sovmorgon, tyskan var inställd så jag började inte förrän 09.20 med psykologi. Så jag klev upp vid halv åtta, gjorde mig klar osv. för att gå till bussen och anna innan det för att ha busssällskap. Så jag gick till henne i god tid, men så när vi kom från hennes hus och är påväg ner för backen till busshållplatsen, så ser vi bussen fara förbi. Kul. Klockan var då ca. 08.50 och vi visste att det gick en buss kl. 09.03 från sörberge norra, som kom från söråker. Det var bara till att skynda sig till sörberge norra, vi gick snabbt kan jag lova och vi hann med den bussen! Det var en stadsbuss full med söråkare, vi kände oss lite borta men vi hann till skolan i tid och fick en power walk på köpet.
Efter psykologin hade jag lunch --> skolans hamburgare --> ingen höjdare precis.
Sedan hade vi mentorstid med fredagsmys :) Våra supersnälla mentorer bjöd oss på kladdkaka och saft, inte illa det!
Sedan så skulle vi ha engelska och fortsätta med våra presentationer med deadline efter lovet, men eftersom det råkade vara en föreläsning (comenius projektet) samtidigt, så gick vi direkt till den för att lyssna på vad de hade gjorde på sitt besök i Rumänien. Extra kul eftersom eleverna som fått följa med, var båda från samhälle år 2.
Vi lyssnade på den, som tog typ tjugo minuter och gick sedan till engelskan och började jobba.
Slutade vid 13.20 och begav mig ut i det regniga vädret till busshållplatsen. Där träffade jag en gammal klasskompis sedan mellan- och högstadiet, så då fick jag lite pratsällsap - trevligt!
Värst var det när jag skulle kliva av bussen vid laxen och det var alldeles lerigt överallt på grund av regnet i samband på deras ombyggnationer där nere. Höll på glida omkring i leran och samtidigt försöka undvika att kliva där det var som värst, de förbipasserande bilarna måste haft roligt åt mig.
När jag äntligen kom hem så tog jag ett litet mellanmål och nu sitter jag här och känner lyckan inför att det faktiskt är NOVEMBERLOV nu!!! Så jag önskar trevligt lov till alla ni som är lediga och keep up the good work till alla er andra!! Känner på mig att det kommer blir riktigt bra vecka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0