Dagen som varit

Hellu..!! Imorse på tyskan hade vi hörförståelse också fick vi tillbaka våra prov + läsförståelsen. Efter tyskan gick jag till ica för att köpa mig lite lunch till senare, eftersom jag skulle missa den pga tandläkaren. Blev nyponsoppa och blåbärssoppa på flaska. Efter icaturen blev det ett fortsatt hål och sedan en halvtimmes sahmällskunskap med genomgång, därefter promenerade jag till solbacka för att ta bussen. Gick lite extra tidigt för att vara säker att hinna med den, eftersom det inte fanns någon tidsmarignal för att missa den. När jag satt där kom en tjej och undrade om bussen hade gått och började snacka om busstiderna, härligt med människor som inte är blyga (som jag är)! Hann till tandläkaren på minuten och hon konstaterade att jag hade fina tänder, men att jag skulle vara nogrannare med tandtråd (så tråkigt ju!). Också polerade, lackade hon och kollade om jag hade någon tandlossings sjukdom, vilket jag inte hade. Efter lackningen fick jag ju inte äta på en timme och klockan var då strax efter tolv, så då fick jag lugna mig med soppan. Promenerade från tandlakaren tillbaka till skolan istället för att vänta en halvtimme på bussen. Kom tillbaka mitt i naturkunskapen och sedan var det engelska med "låtsas" nationella hörövning, det gick inte bra kan jag lova. Sista timmen var historia, där vi såg på film och det kändes verkligen som jag skulle somna sittande, trots att det var en ganska så intressant dokumentärfilm. I alla fall gick jag lite tidigare för att få skjuts hem. Nu hade jag tänkt att göra lite nytta, men vi får väl se.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0