The One That Got Away

Tänke att det är dax att gör ett inlägg som sammanfattar helgen som var:
I fredags så hade jag tyska prov, vilket jag hoppas gick rätt bra. Antingen så gick grammatiken hur lätt som helst eller så kanske den gick lite för lätt > allt är fel. Efter det så hade vi på samhällsprogrammet temadag vilket innebar en minnesdag för Förintelsedagen, där vi disskuterade, analyserade, lyssnade på en föreläsning, läste olika artiklar och såg på en film som hette: The Boy in the Striped Pyjamas. Sedan på kvällen åkte jag in till Haga.
På lördagen åkte vi och handlade blommor på birsta och tog samtidigt en fika på Charm. Eftermiddagen/ kvällen spenderades på 50-årskalas med trevliga människor.(Tyvärr, blev det aldrig att vi tog egna några kort.) Där bjöds det på italiensk buffé med massor av smaksiga saker och jätte mycket frukt, helt fingemang! När vi väl kom hem blev det sängen som gällde.
Sedan på söndagen hände inte så mycket, var ute och promenerade, såg flera repriser på tv - däribland Gladiatorerna och Mammor och Minimodeller- båda hade väldigt dålig standard i min smak. Gladiatorerna kanske för att man tyckte det var bra när man var liten och har nu helt andra värderingar, Mammor och Minimodeller för att det är så skönhetsfixerat och helt sjukt att man inte låter barn vara barn. Iallafall kvällen avslutades med Christinas ljuvliga kycklingfilé i ugn, ris, curysås och vitlöksklyftor och till efterrätt kladdkaka.
Idag, måndag så har jag inte haft många lektioner, utan bara svenska, sedan hade lunch och hål farm tills det att vi skulle ut i elljusspåret för den goda sakens skull. Det var nämligen ett företag som skänkte pengar för varje kilometer varje skolelev på Timrå Gymnasieskola gick till Barncancerfonden. Så det är ju klart man ställer upp liksom, vandrade runt två varv i eljusspåret och sedan så bar det av till bussen. Hade planerat att gå hem, men Reina övertalde mig att ta bussen istället.
Så efter middagen så fick jag en förskräcklig huvudvärk, så tog mig en bruuus och kröp sedan ned och såg på Dear John, vilken jag hade tänkt läsa innan jag såg filmen men icke. Nu har jag precis kommit ur duschen och tänkte göra familjen sällskap framför teven. Ciao


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0