Tuesdays with Morrie

Haft en helt okej dag. På geografin fick jag veta att min nya lärare kan vara en bitch om hon måste, men helst inte vill det(hennes egna ord). Tror därimot att hon kommer vara väldigt rättvis och jag tycker hon verkar ha en skön personlighet.
På religionen (B) så fick vi böja med ett litet grupparbete med mycket fundering och diskussion som ska vara klart på två lektioner (!)
Till sist på naturkunskapen fick vi äntligen träffa vår nya lärare och hon verka snäll och ha erfarenhet. Sedan fick jag sitta och vänta en timme efter jag slutat för mitt utvecklingssamtal, som för övrigt gick bra. Detta ledde till att jag kunde ta plussbussen hem, men när jag kommit till hållplatsen utpptäckte jag att busskortet + plånbok låg kvar i skåpet och inte fanns det tid att gå tillbaka. Så tänkte att jag kunde himla med ögonen lite och säga att jag glömt, men så var det så passande att kortläsaren på bussen var sönder så vi alla fick åka gratis. Turen var med mig.
När jag kom hem hade jag i uppgift att laga mat - pasta med bacon, salami och vitsås. Kokade pastan, stekte baconet, fick assistans med att skära salamin, gjorde en egen vitsås och blandade ihop allt till en jätte god pastarätt.
Har även frågat runt under dagen efter födelsedagspresenttips (längsta ordet ever(?) till ena brorsan som fyller år till veckan och har väl kommit fram till något tror jag.
Nu tänkte jag läsa klart Tuesdays with Morrie som vi har i engelskan och måste vara klar imorgon, sedan blir det nog rätt så lugn kväll.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0