God mat och årets första dopp

Fixade ihop en kalasmiddag till mig själv idag jag, så vill ni inte veta hur du tilllagar min goda mat så kan ni sluta läsa nu.
1. Smörj in en glas/ungsform och häll lite soja i botten
2. Skär rökt skinka i bitar och hacka lite grön och röd paprika och bryn sedan i stekpanna
3. Ta färdigkokat ris (jag hade sedan en tidigare middag) häll i det i formen och blanda ihop det med sojan
4. Tillsätt sedan skinkan och paprikan ovanpå
5. Häll sedan vitsås över alltihop med en ganska lös konsistensen för att slippa "grötigheten" (jag hade gjort den hemmagjorda såsen vid ett tidigare tillfälle)
6. På med lite allkrydda och in i ugnen på 200grader ( Man behöver inte vara någon mästerkock för att veta när det är klart)
7. Strö sedan riven ost över alltihop och låt smälta
8. Jag serverade det tillsammans med gurka och rädisor
9. MUMS!!
10. Glöm inte att ta disken...
 
Efter middagen och disken så följde jag med Anna ner till Lögde för årets första dopp. Var varmare än vad jag trodde men tog fortfarande ett tag innan jag doppade mig till halsen. Härligthärligt var det i alla fall, kom hem för en liten stund sedan, promenerande dessutom hem barfota haha.
 
Nu: Hawaii Five-0!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0