Midsommar

Hej! Tydligen så försvann mitt inlägg jag gjorde igår, så nu lär det bli ett extra långt!
 
Ja, igår så klippte jag björkris in i det oändliga, jag och min jobbarkompis lyckades fixa hela midsommarstången i stort sätt själva. Duktiga vi! Sedan så blev det ju så klart en del vattning och städning också, blev ett pass på 08-16. Fick en gratis coca cola och vi hade våra skrattanfall vilket jag älskar med mitt jobb- har ju så fina arbetskamrater som gör jobbet så mycket roligare. Sedan så lyckades jag ju "falla" från ett träd också, hoppade för att nå en stor syrengren men lyckades inte riktigt.. fick tag med ena handen och hängde i luften, men han inte få dit den andra handen så jag föll, slog axeln och fick ett skrattanfall.
 
Idag har det varit full fart hela dagen fram tills nu typ. Började åtta imorse, gick igenom servicebyggnaden, vattnade lite och sedan ställde vi i ordning för firandet på parken. Sprungit fram och tillbaka för att hämta, godsaker, läskbackar osv. eftersom vi hade firandet på baksidan och alla kylvaror fanns i receptionen. Har kanske lyckat få lite armmuskler i alla fall. Firandet höll på mellan tolv och tre, när jag inte sprang fram och tillbaka var det jag som hade ansvar för att grilla hamburgarna. Vi sålde slut och blev tvugna att åka och köpa in mer på ica - det var kollossalt mycket folk, vilket gjorde det stressigare men även så mycket roligare. Lyckades bränna ena fingret, på stekfettet vilket jag kan lova inte var skönt, kändes som att hela fingret kokade.
 
Träffade en liten dvärgpudel vid namn Viktor när jag stod vid försäljningen, han var jätte söt och de äldre paret som ägde honom var verkligen fina människor. Den bästa händelsen på hela dan och då jag kände mig som allra mest uppskattad var när det var dax för gratis glass till alla barnen och jag skulle bära fram kartongen. Alla rusade emot mig med sina tindrade ögon, så gulliga!
 
Vid tre då allt började nå sitt slut packade vi ihop allt och kånkade med oss allt tillbaka. Några snälla människor hjälpte oss att bära bland annat gasoltuben som vägde alldeles för mycket tillbaka. Sådant är verkligen uppskattat ska ni veta, när tar tar egna intiativ och hjälper till! Med ett bra samarbete gick det på cirka en timme, så jag fick sluta vid fyra.
 
När jag kom hem kollade jag mobilen och upptäckte att det hade ramlat in hel del sms under dagen. Det tråkigaste var väl att Anna ställde in våran lilla grillmiddag som jag fixat och som vi skulle fira Midsommar med. Hade tackat nej till andra erbjudanden, men så ramlade det in en till inbjudan till en spontan grillfest, dock avböjde jag eftersom jag är kattvakt, trött efter dagen och så jobbar jag förmiddag imorgon.
 
Så min midsommar tillbringar jag med en katt och massa onyttigheter! Känns som det är så mycket mer jag vill berätta om dagen, men det får vara och så lägger jag upp några bilder istället!
Trevlig Midsommar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0