Skavsår och annat intressant

Ojojoj, här är man bara borta en dag och hela blogg.se design har förändrats! Ser rätt coolt ut, men måste bara fatta funktionerna hah.

Igår var jag på stan som sagt och det hände väl en del saker. Kom fram en kille när jag var på banken (han måste ha varit gay) och frågade vad jag hade för ärende, slutade med att han inte kunde hjälpa mig och han undrade vad jag hade för könummer. Jag visade min lapp - 137- och i då läget hade kön hunnit till 123 och han sa; vi får hoppas det går snabbt. Läskig kille, med läskig frisyr och läskig röst.
Efter det hade jag cirka två timmar på mig till bussen jag hade tänkt ta skulle avgå från navet, så jag började strosa runt i affärer. Jag hittade verkligen massor av både fina och billiga grejer, men köpte jag något? Nej. Snål i dessa tider haha, unnade mig en baguette till lunch/middag vid två och lite vatten. Satt sedan en stor del bara ute i solen och iakttog människor, låter som värsta stalkern fast så är det inte. Tycker bara det är intressant helt enkelt att se andras liv levas. Det låter säkert helt knäppt så jag ska sluta att parata om det nu.
Tog tillslut bussen vid tre till Sörberge och vandrade sedan vidare till jobbet för information och schemaläggning, mötet skulle börja fyra så jag lyckades faktiskt tajma rätt så bra med bussen. Träffade såväl nya som gamla jobbkamrater och bossen såklart. Babblade på och gick en rundvandring för att först och främst visa de nya runt, men även för att få renoveringar och nyinstallationer som gjorts under vintern. Schemaläggningen för städet gick supersnabbt jämfört med i fjol då ingen av oss egentligen vågade ta något större initiativ. Dock så blev det lite strul med hur alla tre olika scheman skulle passa ihop för att lappa ihop vissa luckor där vi är lediga. Efter fyra timmar på Bergeforsens Camping så vandrade jag hem med blödande hälar. Hatar skavsår, inte nådigt. Sedan höll jag på ihjälskrämd av en viss kamrat som nyligen tagit körkort och la sig på tutan när jag vandrade över bron, vaknade till liv i alla fall! Väl hemma vid halv nio fixade jag mig lite havregrynsgröt för att fylla ut den tunna middagen och tittade på en film - Safe Harbour! Det var min gårdag i mer detalj.

Idag har jag inte hunnit med mycket, ätit lite frukost ute i solen bara. Ska väl ut och vandra lite senare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0