Wednesday

Sitter här och överväger vilken buss ska jag ta, den som går halv elva eller den som går tio över elva. Jobbigt att börja skynda iväg till bussen nu ju, skönare att stitta här och skriva.

Igår lagade jag en god middag om jag får säga det själv, dock smakar det aldrig lika gott som när någon har lagat den till den. I alla fall så gjorde jag kyckling i ugnen och kryddade och öste den rejält för att få en god fond till såsen. Sedan så hackade jag lök och morötter som jag sedan stekte lite lätt, för att sedan blanda ihop med lättcreme fraishe, fonden och lite soja till en sås. Till detta kokade jag nudlar, stekte  på wookgrönsaker och hackade lite vanlig isbergssallad. Gott!

Kvällen spenderades med en rätt så lång promenad med Anna och hennes Cora för att sedan ta en dusch när jag kom hem, checka lite busstider och kolla ett par avsnitt av The Big Bang Theory. De är för roliga de där grabbarna!


Vaknade faktiskt jättepigg strax innan sju imorse och önskar jag hade klivit upp då istället för att ligga och dra sig till nio. Fixat frukost osvosv och nu sitter jag här, redo att borsta gaddarna för att sedan ta 11.10 bussen mot stan! Ciao



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0