Att klaga är som att sitta i en gungstol - du har något att göra men du kommer ingenstans.

Hade ännu en en föreläning på schemat idag. Malte som är författare/ poet besökte oss och var synbart nervös, men han gjorde det bra! Dock är jag väl inte så intresserad av posesi och sånt, så därför blev det lite långtråkigt.
 
Efter skolan rullade jag med bussen till birsta för en liten middag med morbror Kalle, men först hann jag gå runt och shoppa lite. Blev en efterlängtad kalender/almanacka, mumsigheter från Delicato, två par vinterskor/ höstskor, ett par jeggings också lite balsamspray till håret. Efter att ha köpt allt detta och kollat runt i olika butiker så blev det en middag på IKEA och så fick jag massor av fakta om min släkt. Ska nämligen släktforska på skolan, så då var det ett måste att prata med Kalle. Han hade med sig papper där min mormor hade forskat lite, vi redde ut flera namn och årtal och fick tillslut fram en antavla. Spännande dehär med släktforskning!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0