Ironi...

Efter att ha sett vädret i morse (på tv) och såg att det fanns chans att det skulle snöa idag så fick jag en låt som jag inte kunde låta bli att börja nynna på, White christmas! (I'm Dreaming of a white christmas) Sedan tänkte jag.. vilken ironi ifall det skulle hinna börja snöa när jag sitter på skolan. Då skulle jag måste cykla hem i snö! :) Ha, men vädret brukar ju aldrig bli som meteorologerna säger, så jag behöver nog inte oroa mig..
 
I slutet av min lektion idag frågar lärarn om alla var med på det han gått igenom och en i klassen ropar SNÖ! Jag tittar ut genom fönstret och ser att det börjat snö lite lätt.. jahaa... då fick man cykla hem i snö i alla fall då. Tur för mig så började det snö mer innan jag tagit mig till cykeln och jag kan nu konstatera att cykla i regn är något bättre en snö eftersom dropparna inte sticks lika mycket i ögonen, så man ser i alla fall vägen då!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0