People and Defense

Fick hem min balklänning igår, motsvarade dock tyvärr inte mina förväntningar i färg och inte satt den särskilt bra heller. Så får skicka tillbaka den och starta jakten efter balklänning på nytt. Tror dock att jag efter detta missöde kommer köpa den så jag kan testa den innan för att vara säker och verkligen veta vad jag köper.
 
Idag hade vi besök av organisationen Folk och Försvar på skolan. Vi fick agera i ett rollspel som hette Minister för en dag och som handlade om säkerhet. Vi blev indelade i olika grupper och varje grupp representerade ett land. Man skulle sedan utifrån det egna landets historik, nyheter, dagens budget osv. lösa olika problem där säkerheten stod i fokus. Det varade i nästan 4 timmar utan pauser, men kändes som typ en timme. Måste vara ett tecken på att det var intressant!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0